Prečo doména .COM vládne svetu a ako môže zmeniť váš biznis? Vyrazte so svojím webom za hranice a oslovte globálne publikum. Tu je 8 dôvodov, prečo ju potrebujete.
.COM je dlhoročná celebrita medzi doménami. Patrí medzi prvé domény vôbec – bola uvedená už v roku 1985 a odvtedy je zlatým štandardom pre komerčné webové stránky.
Jej používanie vašej značke dodá medzinárodnú prestíž a dôveryhodnosť.
Keď zákazníci po celom svete vidia .COM, berú váš web hneď o niečo serióznejšie. Je to vstupenka do globálneho sveta internetu.
.COM patrí medzi takzvané generické domény. Je to skratka pre commercial a pôvodne bola vyhradená pre komerčné projekty. Patrí medzi najobľúbenejšie a suverénne najpoužívanejšie doménové koncovky vôbec.
S prestížou ide ruku v ruke dôvera. Internetoví používatelia vnímajú .COM ako štandardnú a dôveryhodnú doménu.
Sú na ňu zvyknutí a automaticky predpokladajú, že stránky s touto TLD sú legitímne a profesionálne.
Graf bol prevzaný z webu growthbadger.com.
Ak plánujete expanziu na zahraničné trhy, .COM doména vám to výrazne zjednoduší.
Namiesto registrácie rôznych národných domén pre každý trh môžete používať jednu univerzálnu TLD.
To zjednodušuje správu webu a marketingových kampaní naprieč regiónmi.
Odborníci na SEO sa viacmenej zhodujú, že weby s .COM príponou často dosahujú lepšie pozície vo vyhľadávačoch.
Nie je to však tak, že by Google weby na .COM doméne plošne uprednostňoval. Ako sme spomenuli pred chvíľou, .COM má prestíž a budí dôveru, čo vedie k tomu, že na takéto weby vo vyhľadávaní kliká viac ľudí.
Návštevnosť a CTR patrí medzi vedľajšie, ale dôležité SEO metriky, ktoré Google zohľadňuje.
A naopak menujú domény, ktorým by ste sa mali oblúkom vyhnúť.
Nie je to však tak, že by Google weby na .COM doméne plošne uprednostňoval. Ako sme spomenuli pred chvíľou, .COM má prestíž a budí dôveru, čo vedie k tomu, že na takéto weby vo vyhľadávaní kliká viac ľudí.
Návštevnosť a CTR patrí medzi vedľajšie, ale dôležité SEO metriky, ktoré Google zohľadňuje.
Medzinárodní zákazníci budú za vašu adresu písať .COM automaticky, či už chcete, alebo nie.
Štatistiky hovoria celkom jednoznačne: je 3,8× pravdepodobnejšie, že napíšu .COM než cokoľvek iné.
Internetoví používatelia si na túto koncovku jednoducho zvykli. Jej registráciou si znížite riziko preklepov a zjednodušíte marketingové kampane.
Máte problém nájsť svoju vysnívanú doménu na koncovke .SK alebo .EU?
Množstvo (predovšetkým typicky slovenských) mien je na .COM stále dostupných. S .COM doménou máte väčšiu šancu nájsť vhodný a relevantný názov pre svoj biznis.
Registrácia viacerých domén, .COM predovšetkým, vám pomôže ochrániť vašu značku pred konkurenciou a kopirantmi, ktorí chcú parazitovať na vašom úspechu.
Ak vlastníte len .SK doménu, niekto iný si môže zaregistrovať rovnakú značku s .COM príponou a využiť vašu reputáciu – čo sa takisto často zneužíva napríklad na šírenie phishingu.
S .COM sa najlepšie ochránite na globálnom trhu.
V počte registrácií .COM doména suverénne vedie (zdroj: statista.com). Registrujte si tú svoju, kým je voľná.
.COM domény mávajú vyššiu hodnotu a môžu byť cenným aktívom.
Ak niekedy plánujete predaj svojho biznisu alebo jeho časti, vlastníctvo .COM domény môže zvýšiť jeho atraktivitu pre potenciálnych kupcov.
Aj na predaji samotnej adresy môžete pekne zarobiť.
Vezmite si príklad z Facebooku, ktorý chcel v roku 2010 odkúpiť doménu fb.com. Pôvodnému majiteľovi za ňu musel zaplatiť neuveriteľných 8,5 miliónov dolárov.
Či už ste začínajúci podnikateľ alebo skúsený biznismen, vlastníctvo .COM domény môže byť kľúčovým faktorom pre váš úspech na svetovom trhu.
Od globálneho dosahu a prestíže, cez lepšiu viditeľnosť vo vyhľadávačoch, až po ochranu značky a investičnú hodnotu, .COM doména vám otvorí dvere k novým príležitostiam a zákazníkom po celom svete.
Zdieľajte článok
Prečo mať veci na rôznych miestach, keď ich môžete mať na jedinom?