V tomto článku sa s vami podelíme o 15 osvedčených tipov, ako rozšíriť zoznam odberateľov vašich e‑mailov.
Obsah článku:
Naše tipy vám pomôžu rozšíriť zoznam e‑mailových adries a privedú k vám čitateľov, ktorých váš obsah skutočne zaujíma. A presne pri takýchto odberateľoch máte aj väčšiu šancu, že si zaobstarajú váš produkt alebo službu.
Základné pravidlo znie: keď po ľuďoch niečo chcete, maximálne im to uľahčite.
To znamená, že keď návštevníci vášho webu jasne uvidia výzvu, aby sa registrovali na odber newsletteru, je väčšia šanca, že sa doň zaregistrujú.
Pozrite sa na svoj web a ubezpečte sa, že nemáte registráciu len niekde v päte, kde ju takmer nikto nenájde. Tým by ste sa pripravili o množstvo potenciálnych odberateľov.
Nebojte sa na rôzne miesta pridať viac príležitostí na registráciu. Môžete mať registračný formulár, pop-up okno, výzvu na registráciu na postrannom paneli alebo v obsahu, a pokojne aj v hornej lište webu.
Nainštalujte si plugin na postranný panel a pridajte doň kód svojho prihlasovacieho formulára.
Remotive má na svojej stránke výzvu na registráciu hneď na 3 miestach.
Uľahčite ľuďom nielen prístup k registrácii, ale aj jej vyplnenie.
Zamyslite sa, aké informácie v registračnom formulári vyžadujete. Meno, priezvisko, e‑mail, telefónne číslo, niečo ďalšie?
Keď pre svoj zoznam e‑mailových adries nepotrebujete poznať mená odberateľov, ani ich nevyžadujte. Budete im niekedy volať alebo posielať správy na mobil? Ak nie, tak ich nežiadajte ani o číslo.
Čím menej osobných údajov budete vyžadovať, tým viac e‑mailových odberateľov získate.
Požadujte teda len tie údaje, ktoré potrebujete, aby ste mohli začať. Ďalšie informácie si môžete vyžiadať neskôr. Takémuto spôsobu zberu údajov sa hovorí progresívne profilovanie.
Keď ľudia nebudú vedieť, čo môžu očakávať od vášho newsletteru a akú pridanú hodnotu im prináša, neprihlásia sa na jeho odber.
Čo presne za zdieľanie svojej e‑mailovej adresy noví záujemci dostanú, im musí byť na prvý pohľad jasné, a takisto by to mali dostať hneď po zaregistrovaní.
Tchibo vás přehledně informuje, co za svůj e‑mail získáte
Ľudia nedajú svoju e‑mailovú adresu len tak hocikomu. Chcú vedieť, že ponúkate kvalitu a vyznáte sa vo svojom odbore. Zahrnutie recenzií pridá vášmu obsahu na hodnote.
Keď pri registračnom formulári ukážete recenzie spokojných zákazníkov, referencie alebo prípadové štúdie, vzbudíte v návštevníkoch dôveru, čo vám pomôže získať viac odberateľov e‑mailov.
Na webe Culturenet zakomponovali k registrácii odberu recenzie čitateľa a navyše použili aj originálny text tlačidla.
Ak stále ako výzvu do akcie používate obyčajné „Prihlásiť sa na odber“, je načase to zmeniť. Odlíšte sa od stoviek ostatných a vyskúšajte niečo akčnejšie.
Oživte svoju výzvu na registráciu tým, že do nej zakomponujete nejakú odmenu alebo zľavu za prihlásenie, napr. „Chcem zľavu“ alebo „Zaregistrovať zadarmo“.
Slovo „zadarmo“ v tlačidle na prihlásenie naznačuje, že čitatelia dostanú niečo, za čo by inak museli zaplatiť – teda niečo hodnotné.
Text tlačidla môžete takisto prispôsobiť svojmu odboru, obsahu newsletteru alebo cieľovej skupine odberateľov.
Dedoles vyriešil registráciu ako hru o odmenu. Nápad je to dobrý, ale na textoch by ešte mali zapracovať.
Ak ešte neblogujete, mali by ste začať. Kvalitné blogové príspevky vám pomôžu nielen získať nových odberateľov, ale aj lepšie hodnotenie vo vyhľadávačoch.
Tým sa však výhody blogu rozhodne nekončia, súvisí s ním aj niekoľko ďalších tipov, ktoré preberieme na ďalších riadkoch.
Len 20 % ľudí si z vášho článku prečíta viac než nadpis. Ak dočítajú až do konca, znamená to, že ste ich zaujali. To je pre vás skvelá príležitosť, ako ich nasmerovať prihlásenie sa na odber e‑mailov.
Pridať výzvu na registráciu do predstavenia autora článku alebo na koniec každého blogového príspevku je skvelý spôsob, ako rozšíriť zoznam odberateľov.
Môžete použiť niektorý z widgetov od OptinMonster, ktorý pridáte na koniec článku. Majú aj plugin pre WordPress.
Ak sa v nejakej téme dobre orientujete, napíšte o nej článok a ponúknite ho na publikovanie blogom alebo webom, s ktorými zdieľate cieľovú skupinu.
Vystavenie novému publiku vám pomôže rozšíriť zoznam kontaktov.
Pridajte do predstavenia autora alebo do obsahu článku výzvu na registráciu, aby sa čitatelia mohli prihlásiť na odber vásho vlastného blogu alebo newsletteru.
Ak používate WordPress, s pluginom WPForms môžete do akéhokoľvek webového formulára pridať zaškrtávacie pole na odber.
Čitatelia sa tak môžu prihlásiť na odber vášho newsletteru pri odoslaní kontaktného formulára alebo akéhokoľvek iného formulára. Je to jednoduché a navyše v súlade s GDPR.
Vy sa staráte len o to, aby bol plugin aktuálny – na dostupné aktualizácie vás WordPress vždy upozorní.
Zaškrtávacie políčko odberu newsletteru v prihlasovacom formulári je jednoduchý spôsob, ako získať nové adresy.
Pridajte do svojich marketingových e‑mailov tlačidlá na zdieľanie na sociálnych sieťach a výzvu v zmysle „Pošlite to ďalej“.
Touto cestou získate prístup k priateľom, kolegom a ďalším príjemcom a otvoríte si dvere k rozšíreniu svojho zoznamu kontaktov.
Do dolnej časti svojho newsletteru nezabudnite pridať aj jednoduchý textový odkaz na prihlásenie sa na odber, aby sa mohli jednoducho prihlásiť aj ľudia, ktorí dostanú preposlané e‑maily.
Newsletter Webflow má na konci výzvu na zdieľanie s priateľmi a odkazy na sociálne siete.
Dajte celej firme do e-mailového podpisu hypertextový odkaz s výzvou na odber newsletteru. Pomôže vám to prilákať ľudí na webovú stránku, kde sa zaregistrujú do zoznamu kontaktov.
Navyše, ak s nimi už vediete e‑mailovú konverzáciu, prihlásenie na odber vašich newsletterov môže byť prirodzeným ďalším krokom.
Vyskakovacie okná sa postarajú o to, že návštevníci webovej stránky váš registračný formulár rozhodne neprehliadnu.
Môžete si vybrať, či chcete, aby sa vyskakovacie okná zobrazili:
Keď už je ich príliš, môžu byť pop-up okná nepríjemné, preto ich používajte len vo vhodných momentoch a s citom.
Vyskakovacie okno s registráciou, ktoré sa objaví pred opustením webu 4camping.
Myslite aj na mobilných používateľov: ubezpečte sa, že sa vyskakovací formulár jednoducho zatvára a používajte pop-up okná, ktoré na mobilných zariadeniach nezaberajú celú obrazovku.
Ak hľadáte niečo menej rušivé, aj slide-in/slide-out formuláre dokážu svojím pohybom pritiahnuť pozornosť, ale narozdiel od vyskakovacích okien neblokujú celú stránku.
Pomôžte ľuďom nájsť svoj newsletter rýchlejšie a zdieľajte ho na sociálnych sieťach.
Rozširujte ďalej svoju sieť kontaktov tým, že budete vytvárať kvalitný bonusový obsah, ako sú e‑booky alebo videonávody. Zdieľajte ich v príspevkoch na LinkedIne, Facebooku, YouTube…
Ponúknite záujemcom stiahnutie bonusového obsahu zadarmo a požiadajte ich o e‑mailovú adresu výmenou za PDF dokument alebo odomknutie videa.
Najúčinnejšou formou marketingu je šuškanda – word of mouth. Keď o vašom newsletteri niekto pekne hovorí alebo ho zdieľa na sociálnych sieťach, prinesie vám to nové registrácie.
Na to však potrebujete skvelý obsah. Pri jeho tvorbe sa zamerajte na nasledujúce veci:
Jedným z účinných spôsobov, ako prilákať nových odberateľov newsletteru, je samozrejme aj cielená reklama. Propagovať svoj obsah môžete na Facebooku, Instagrame, Zozname, Googli aj pomocou influencerov alebo affiliate partnerov.
Keď spustíte platené reklamy, oslovíte aj ľudí, ktorí by vás organicky nenašli. A ak ich váš obsah zaujme, získate nových odberateľov.
Než teda vytvoríte svoj prvý newsletter, zistite, čo vaše publikum považuje za „hodnotný obsah“. Teraz už totiž viete, že každý newsletter by mal obsahovať informácie, ktoré sú pre čitateľov užitočné a zajímavé.
Následne sa ubezpečte, že vaša ponuka ľuďom skutočne prináša „pridanú hodnotu“. To znamená, že by ideálne mala čitateľom ponúkať niečo, čo inde nenájdu.
Zamyslite sa nad tým, ako lepšie zviditeľniť svoju výzvu na registráciu. Presvedčte sa, že ju ľudia na webe jednoducho nájdu a že im jasne tlmočí, prečo by sa mali prihlásiť.
Nakoniec nezabudnite požiadať svojich čitateľov o pomoc s šírením newsletteru. Čím viac ľudí váš obsah uvidí, tým väčší bude jeho dopad.
Zdieľajte článok
Prečo mať veci na rôznych miestach, keď ich môžete mať na jedinom?