Či už chcete mať vlastný online denník, profesionálne portfólio alebo na webe prezentovať svoje podnikanie, potrebujete blog.
V súčasnosti už nestačí mať webstránku s jednoduchými sekciami, ako je Úvodná stránka, O nás, Naše služby a podobne.
Blog sa stal jednou z najobľúbenejších a najvyhľadávanejších sekcií na webových stránkach na celom svete.
Zistite prečo…
Predpokladajme, že ste majiteľom firmy alebo podnikateľom a chcete získať priaznivcov a zarábať na svojom blogovaní.
Už jednoducho nestačí tvrdiť, že ste odborníkom v danej oblasti, alebo že vaše produkty či služby sú najlepšie na trhu.
Dnes musia osobné značky aj podniky zdieľať svoje odborné znalosti online, aby prezentovali svoju autoritu a pútali pozornosť.
Akoby každá webová stránka bola vydavateľstvom, ktorého základným palivom je blog a obsah.
Ak pravidelne netvoríte obsah, zaostávate za konkurenciou a strácate viditeľnosť.
Na druhej strane zdieľaním bezplatnej hodnoty s publikom zvyšujete povedomie o svojej značke, spojenie s vašimi potenciálnymi zákazníkmi a SEO „body“. Práve tieto body podnecujú Google k tomu, aby vašu webovú lokalitu zaradil medzi svoje výsledky vyhľadávania.
Algoritmus Google uprednostňuje webové stránky, ktoré čitateľov vzdelávajú a ponúkajú informačnú hodnotu. No a ako inak to dosiahnuť, než prostredníctvom blogov?
Práve váš blog posilňuje prítomnosť vašej značky, generuje a pripravuje potenciálnych zákazníkov a pomáha vám zviditeľniť sa.
Bez zbytočných rečí sa teda pozrime na to, akých je 5 jednoduchých krokov vedúcich k založeniu blogu, ktorý bude pútať pozornosť.
Prvým krokom je samozrejme vymyslieť, o čom budete písať.
Ak vám chýbajú nápady, môžete si urobiť SEO prieskum a nájsť témy, po ktorých je dopyt a v ktorých nie je na internete silná konkurencia.
Keď hovoríme, že by ste mali vymyslieť jedinečný názov pre svoj blog, myslíme tým „zakúpenie jedinečnej domény“.
Viete, čo je to doména, však?
Je to adresa, cez ktorú sa ľudia dostanú na váš blog.
Napríklad naša doména je Webglobe.sk, pretože je to názov našej webhostingovej spoločnosti. Vaša doména môže súvisieť s vaším podnikaním alebo s čímkoľvek, čo má spojitosť s jedinečným zameraním vášho blogu.
Pokiaľ ide o doménové koncovky, ako sú .com, .org, .me atď., všetky dostupné koncovky si môžete pozrieť tu.
Keď si vyberiete svoju príponu, ďalším krokom je zadať celý názov domény do vyhľadávacieho panela tu a skontrolovať, či je k dispozícii.
Ak si tento názov už niekto kúpil, musíte sa poobzerať po inom (pokiaľ dotyčný nie je ochotný vám doménu predať, čo sa však stáva len zriedka).
Blog si môžete vytvoriť prostredníctvom platforiem s minimálnym alebo žiadnym programovaním, ako sú WordPress, Wix, Weebly, Blogger, Tumblr atď.
Okrem platených verzií existujú aj bezplatné verzie. Samozrejme, platené plány vám poskytujú viac možností, pokiaľ ide o prispôsobenie a dizajn.
Hlavnými parametrami dobrej platformy na tvorbu blogu sú rýchlosť a používateľská jednoduchosť, ako aj nastavenia, funkcie a prispôsobiteľné šablóny dizajnu.
Mnohé blogovacie platformy, ktoré sa predávajú ako platformy bez programovania a s funkciou drag and drop, sú v skutočnosti platformy s nízkym objemom programového kódu. To znamená, že – ak chcete dosiahnuť optimálne výsledky – budete musieť použiť nejaké HTML a CSS.
Ak naozaj chcete platformu bez nutnosti programovať, ktorá vám umožní rýchlo a jednoducho vytvoriť blog, odporúčame vám náš WebEditor.
WebEditor vytvára blogy a webové stránky rýchlosťou blesku. Stačí niekoľko kliknutí a každý si môže ľahko vytvoriť webstránku alebo blog. WebEditor má všetky potrebné funkcie a práve rýchlosť a jednoduchosť používania ho odlišujú od ostatných.
Mnohé iné platformy si vyžadujú čas, úsilie a veľa učenia. Pravdou však je, že 90 % možností, ktorými vás zahltia, v skutočnosti nikdy nevyužijete.
WebEditor sme vytvorili, aby sme našim používateľom život uľahčili – nie naopak.
Všetko, čo sa nachádza na internete, vrátane vášho blogu, webstránky a všetkých ostatných údajov prístupných v prehliadači, je uložené v počítačoch, ktoré sa nazývajú servery.
Internet je sieť, v ktorej naše počítače a tieto servery navzájom komunikujú.
Prenájom serverov a ich údržba sa nazývajú hosting, pretože servery doslova a fyzicky hostia vaše webové stránky a blog.
Poskytujú vám priestor na svojich pevných diskoch, kde si môžete ukladať svoje údaje.
Tu je zopár dôležitých vecí, na ktoré si treba dať pozor pri výbere poskytovateľa hostingu:
Počiatočné ceny hostingových balíkov nie sú jedinou vecou, ktorú by ste mali sledovať. Niektoré hostingové spoločnosti sa totiž uchyľujú k tzv. vendor-lock-inu. Na začiatku ponúkajú nízke ceny, ale obnovovanie stojí omnoho viac. Robia to preto, lebo predpokladajú, že budete príliš leniví na to, aby ste zmenili poskytovateľa po tom, čo ste už vybudovali svoj blog.
A majú pravdu. Väčšina ľudí radšej zaplatí vyššiu cenu, ako by mali migrovať svoje údaje k inému poskytovateľovi hostingu (aj keď tento proces je jednoduchý).
Preto by ste si mali dávať pozor aj na ceny za obnovovanie.
Ďalšia vec, ktorej treba venovať pozornosť, je cena dodatočného úložného priestoru. V prípade, že chcete svoj blog obohatiť o videá alebo obrázky, budete potrebovať ďalší úložný priestor na serveri – a za ten si budete musieť priplatiť.
Ďalšia vec, ktorú si treba všimnúť, je fyzické umiestnenie dátových centier poskytovateľa hostingu. Je dôležité, aby boli servery uložené v blízkosti vášho cieľového publika.
Ak je váš blog zameraný (napríklad) na Nemecko, mali by sa vaše servery nachádzať práve tam.
Je to dôležité kvôli rýchlosti odosielania, ktorá v konečnom dôsledku ovplyvňuje používateľský zážitok aj SEO.
Webglobe sa postaral o to, aby ste nemuseli tráviť hodiny a hodiny hľadaním správneho poskytovateľa hostingu, ktorý splní všetky tieto kritériá.
Ak chcete perfektný hosting s najdostupnejšími cenami, najlepšou zákazníckou a technickou podporou a funkciami, kliknite sem a zaregistrujte sa na Webglobe.
Naši ľudia vám pomôžu spustiť váš blog v priebehu niekoľkých minút.
Dizajn vášho blogu je dôležitým aspektom, ktorý ovplyvňuje používateľský zážitok.
Dizajn by mal byť jedinečný, výrazný a nápadný, aby upútal pozornosť čitateľa, ale nezachádzajte priďaleko a nerobte ho gýčovým alebo nezrozumiteľným.
Rovnako dôležité je, aby bola navigácia pre vašich návštevníkov jednoduchá.
Preto by mal byť váš blog dobre štruktúrovaný a ľahko vyhľadateľný, aby každý, kto ho navštívi, rýchlo našiel príspevky, ktoré ho zaujímajú.
Vaša téma a dizajn by mali byť v súlade so zvyškom vizuálnej a koncepčnej identity vašej značky.
A nezabudnite na logo!
Počet ľudí, ktorí si kúpia doménu a hosting, vyberú si témy, navrhnú svoj blog a nič nerobia, by vás prekvapil.
Je ťažké povedať, prečo to robia.
Blogovanie je obľúbený spôsob zárobku z pohodlia spálne. Väčšinu ľudí to pravdepodobne láka, pretože si myslia, že zarobia peniaze bez toho, aby museli čokoľvek robiť… čo je pravda len z časti.
Áno, váš blog a vaša webová stránka vám môžu zarábať peniaze, aj keď spíte, ale aby ste sa k nim dostali, musíte ponúkať pútavý online obsah.
Niekedy ľuďom chýba inšpirácia alebo jednoducho presne nevedia, o čom chcú písať.
Problém s tým majú aj skúsení blogeri, a preto vám ponúkame návod, ktorý by vám mal pomôcť publikovať váš prvý článok.
Je to jednoduchšie, ako si myslíte. Na úvod stačí oznámiť, že spúšťate blog.
Povedzte čitateľom:
Inými slovami, skúste odpovedať na nasledujúce otázky:
Po zodpovedaní všetkých vyššie uvedených otázok vám zostáva už len povedať čitateľom, čo majú robiť ďalej.
Vyzvite a nabádajte ich, aby pokračovali v čítaní, pretože získajú _____ (výhody).
A to je celé – rýchlokurz tvorby obsahu.
Túto kostru môžete vlastne aplikovať na všetky svoje články či témy, o ktorých sa rozhodnete písať.
Stačí sa pokúsiť pokryť otázky, ako napr:
Ak si chcete založiť blog, môžete to urobiť rýchlo a jednoducho, najmä ak budete postupovať podľa našich rád.
TLDR: Tu je 5 krokov, ktoré musíte urobiť, aby ste si vytvorili blog za 20 minút alebo menej:
Zostaňte v strehu, pretože v nasledujúcom článku sa dozviete, ako propagovať svoj blog a motivovať ľudí, aby ho čítali.
Zdieľajte článok
Prečo mať veci na rôznych miestach, keď ich môžete mať na jedinom?