Tvorba webu
Čo je anchor text
Anchor text (po slovensky „kotviaci text“) je odkaz v texte na webu alebo text, na ktorý sa dá kliknúť. Zvyčajne býva podčiarknutý a farebne odlíšený (najčastejšie namodro), čo naznačuje, že kliknutím naň sa používateľ dostane na inú stránku alebo inú časť rovnakej st...
Čo je meta text
Meta text sú informácie o stránke, ktoré uvidíte vo výsledkoch vyhľadávaní (napr. v Googli). Skladá sa z nadpisu (title), URL a popisu (desc), ktoré popisujú obsah konkrétnej webovej stránky a slúži pre vyhľadávače aj používateľov ako stručné zhrnutie toho, čo môžu na ...
Čo je alt (alternatívny text)
Alt (skratka pre alternatívny text) je popisný text, ktorý sa pridáva k obrázkom na webových stránkach pomocou atribútu alt v HTML.
Alt slúži ako náhradný textový obsah pre obrázky, ktorý sa zobrazí v prípade, že obrázok nie je dostupný (n...
Čo je noindex
Tag noindex je meta tag v HTML kóde, ktorý vyhľadávačom hovorí, aby konkrétnu stránku neindexovali, teda ju nezahŕňali do výsledkov vyhľadávaní.
Tieto stránky by mali byť vyne...
Čo je ChatGPT
ChatGPT je pokročilý jazykový model vyvinutý spoločnosťou OpenAI, ktorý využíva umelú inteligenciu na porozumenie a generovanie ľudskej reči.
Je navrhnutý tak, aby zodpoveda...
Čo je algoritmus
Algoritmus je presne definovaný súbor pravidiel alebo krokov, ktoré vedú k vyriešeniu určitého problému. V informatike je algoritmus základom, podľa ktorého programy spracovávajú dáta a uskutočňujú operácie.
Jednoducho povedané, algor...
Čo je CTA
CTA je skratka z anglického Call to Action, teda výzva do akcie. Je to marketingové označenie pre prvok, najčastejšie tlačidlo, odkaz alebo krátky text na webe, v e-maile alebo reklame, ktorý motivuje používateľa k uskutočneniu konkrétneho kroku.
...
Čo je A/B test
A/B test porovnáva dve alebo aj viac verzií určitého prvku na webovej stránke, v e-maile alebo reklame, aby sa zistilo, ktorá z nich dosahuje lepšie výsledky.
Cieľom A/B testovania je optimalizovať výkon a efektivitu daného prvku na základe reálnyc...
Čo je landing page
Landing page (po slovensky pristávacia stránka) je špecifická webová stránka navrhnutá s cieľom motivovať návštevníka k uskutočneniu akcie. Môže ísť o prihlásenie k odberu, stiahnutie e-booku, zakúpenie produktu alebo registráciu.