Slovníček pojmov
Čo je to botnet
Botnet je sieť počítačov, ktoré boli infikované škodlivým softvérom (malvérom) a sú ovládané vzdialene, zvyčajne bez vedomia ich majiteľov.
Tieto infikované počítače („boti") môžu byť použité na uskutočňovanie rôzných nelegálnych činností, ako napr.:
...
Čo je UGC
UGC, alebo tiež User-Generated Content, označuje akýkoľvek obsah vytvorený používateľmi, nie značkou alebo agentúrou.
Čo je search intent
Search intent označuje zámer, s ktorým používateľ zadáva požiadavku do vyhľadávača. Inými slovami: čo presne chce človek nájsť nebo spraviť, keď hľadá určitý výraz.
Čo je ROAS
ROAS je skratka pre Return on Ad Spend – teda návratnosť investície do reklamy. Ukazuje, koľko eur (alebo inej meny) firma zarobí a každé investované euro do reklamnej kampane.
Čo je retencia zákazníkov
Retencia zákazníkov označuje schopnosť firmy udržať svojich existujúcich zákazníkov tak, aby sa vracali a opakovane využívali jej produkty alebo služby.
Čo je retargeting
Retargeting je špecifická forma online reklamy, ktorá slúži na opätovné oslovenie používateľov, ktorí v minulosti navštívili váš web, ale nedokončili požadovanú akciu. Na základe správania návštevníka (napr. zobrazená stránka alebo produkt) mu systém znovu zobrazí reklamu – tentokrát personalizovanú a presne zacielenú.
Čo je remarketing
Remarketing je digitálna marketingová technika, ktorá umožňuje znovu osloviť používateľov, ktorí už navštívili váš web alebo použili vašu aplikáciu, ale neuskutočnili požadovanú akciu (napr. nákup, registráciu alebo odoslanie formulára).
Čo je Quality Score
Quality Score – skóre kvality – je metrika používaná v systémoch na PPC reklamu (napr. Google Ads
Čo je PNO
PNO je skratka pre podiel nákladov na obrate. Ide o ukazovateľ efektivity online marketingu, ktorý udáva, koľko percent z tržieb bolo vynaložených na reklamu.