Čo je content marketing
Content marketing je stratégia zameraná na tvorbu a zdieľanie hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu s cieľom prilákať a udržať si jasne definovanú cieľovú skupinu. Namiesto priameho predaje sa snaží zákazníkom pomôcť, vzdelávať ich alebo ich inšpirovať – a tým si budovať dôveru a autoritu.
Formy content marketingu
- Blogové články – budovanie organickej návštevnosti a pozícií v SERPe
- E-booky, whitepapers – hlbšia edukácia a generovanie leadov
- Newslettery – pravidelný kontakt a udržanie záujmu
- Videá a podcasty – budovanie vzťahu a vyššie zapojenie
- Prípadové štúdie a recenzie – dôkaz dôveryhodnosti
- Príspevky na sociálne siete – zvýšenie dosahu a zapojenie komunity
Ciele content marketingu
- Zvýšenie návštevnosti webu
- Podpora SEO a organického vyhľadávania
- Tvorba leadov a budovanie databázy kontaktov
- Zvyšovanie dôvery a lojality zákazníkov
- Podpora predaja nepriamo (informačnou cestou)
Prečo je content marketing dôležitý?
Ľudia sú čím ďalej odolnejší voči tradičnej reklame. Kvalitný obsah im však prináša hodnotu – a ak značka opakovane poskytuje užitočné informácie, zvyšuje sa šance, že si ju zákazník v budúcnosti vyberie.